Alergia na kolejny tatuaż?

(1/5) > >>

Ligeia:
Witam forumowiczów:)

Mam pytanie odnośnie reakcji alergicznej na tatuaż.

Zrobiłam sobie piąty z kolei tatuaż, drugi u tego samego tatuażysty, tym razem na przedramieniu. Po powrocie do domu jak zwykle tatuaż został umyty i posmarowany Alantanem. Na drugi dzień doszedł mi krem EasyTattoo, którym zaczęłam smarować tatuaż. Na trzeci dzień wokół tatuażu pojawiła się typowa pokrzywka alergiczna, wszystko swędziało jak diabli. Sam tatuaż nie był pokryty wysypką, ale był delikatnie zaczerwieniony i pomiędzy liniami też odrobinę wyskoczyło. Odstawiłam natychmiast Alantan i krem, nie smarowałam niczym tatuażu, zaczęłam ratować się wapnem i Alertekiem. Po dobrych 4 czy 5 dniach wysypka zeszła, za to swędzenie pozostało. W tym momencie minęło prawie dwa tygodnie od zrobienia tatuażu, do końca jeszcze się nie złuszczył, w sumie wygląda ładnie, ale swędzi. Świąd nasila się przy gorącym prysznicu, ale też np. podczas podrażniania swetrem. Staram się nie drapać, ale w nocy pewnie robię to bezwiednie.

Strasznie mnie dziwi ta sytuacja, ponieważ przy poprzednich tatuażach nie miałam takich przygód. Mam inny tatuaż w podobnym miejscu (nadgarstek), goił się rewelacyjnie. Nigdy nie reagowałam źle ani na Alantan ani na EasyTattoo, jak wspomniałam już tatuowała mnie ta sama osoba, która robiła mi tatuaż poprzedni, który goił się świetnie. Ten sam tusz, ta sama procedura... Zwykle po dwóch tygodniach miałam całkiem wygojone nawet duże tatuaże, za to ten jest wybitnie oporny. Dodam, że jest koloru czarnego, jak większość moich tatuaży.

Czy jest możliwe, że nagle wyskoczyło mi uczulenie na Alantan albo ten krem do pielęgnacji tatuażu? Przyznam się, że pierwszego dnia posmarowałam tatuaż kremem Alantan, bo nie kupiłam jeszcze maści, ale po krótkim czasie zmyłam krem, bo jakoś dziwnie czuła się skóra... Może to Alantan w kremie, ale tyle by trzymało? Dwa tygodnie? Może ktoś miał podobne doświadczenia?

Pozdrawiam!

kasia:
A masz go w kolorze? Czerwony kolor czasem uczulać może.
może być, że krem uczulił, w sumie też i mieszanka kremów mogła to spowodować, tak myślę. Np, ja gdy użyję jednego kremu jakiegoś tam, potem po czasie drugi, to wyskakują mi jakieś dziwne uczuleniowe rzeczy, których się pozbyć nie mogę przez długi czas.
No i z uczuleniami jest tak, że może ich nie być, a potem nagle pojawiają się i odwrotnie

esemoka:
Cytat: kasia  Luty 05, 2010, 22:52:18

A masz go w kolorze? Czerwony kolor czasem uczulać może.
Cytat: Ligeia  Luty 05, 2010, 21:29:17

Dodam, że jest koloru czarnego, jak większość moich tatuaży.

W.:
Dziwna sprawa. Może jest to tylko kwestia podrażnienia skóry, kurz etc ? Używasz folii? Może połączenie obu specyfików dało taki efekt (wcześniej goiłaś też na dwóch, bo nie wyczytałem)?  Najdraastyczniejsza wersja to złapanie czegoś w salonie, ale skoro mówisz, że wcześniej byłaś zadowolona z jego usług... Poszperam coś jeszcze i jak trafię na coś sensowniejszego to napiszę.  ;)

Funky:
Elocom - płyn na skórę polecam :) Miałem podobną sytuację (jako hardcore'owy alergik) ostatnio. Wyskoczyła mi dziwna wysypka po bokach dość sporej dziary, jakieś 2 tygodnie po wygojeniu. Wątpię aby była to reakcja na sam tatuaż, ponieważ dokładnie w tym samym czasie identyczne zmiany skórne wyszły na całych plecach i rękach mojej sześciomiesięcznej siostrzenicy. Lekarz przepisał jej właśnie Elocom, który mi pomógł błyskawicznie, w 2-3 dni (jej niestety nie, tzn. był nawrót dwukrotny i trzeba było inwestować w maść za 80 zł... jako że Elocom można stosować u niemowląt tylko 2x max po 5 dni).

Jest to zapewne lek na receptę, ale następnym razem postaraj się o coś takiego - tutaj lekarz nie wiedział, na co jest uczulenie (proponował małej zmiany w diecie itp., ale o moim problemie przecież nie wiedział), a pomogło zajebiście.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona